Capçalera grossa

El Travesser

Dijous, 23 de novembre de 2017


Albert Martínez

Albert Martínez

Nutricionista a http://nutriestilesport.com/http://nutriestilesport.com/


Dimarts, 24.12.2013 14:00h

Beneficis de la intervenció nutricional en el futbol


   
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós (2 vots)
carregant Carregant


El futbol és un esport que es caracteritza per la combinació de períodes d’exercici aeròbic amb pics intermitents d’alta intensitat (treball anaeròbic). El glicogen muscular, és la principal font d’energia en modalitats esportives d’aquest tipus, de tal manera que el rendiment vindrà determinat per les reserves que tinguin els jugadors prèvies al partit. 
 

Diversos estudis han pogut demostrar que el nivell dels dipòsits d’aquest combustible es troba disminuït de manera significativa al finalitzar els primers 45 minuts i que, al finalitzar el partit, pràcticament la totalitat dels futbolistes tenen les reserves de glicogen esgotades.
 

Així doncs, l’alimentació prèvia a l’exercici i durant el seu desenvolupament serà determinant perquè el múscul tingui unes reserves elevades de glicogen i que aquestes no s’esgotin ràpidament. És aquí on apareix la importància d’una bona planificació a nivell nutricional perquè marcarà la diferència, ja que desprès de la genètica i l’entrenament, l’alimentació és el paràmetre més rellevant en el rendiment esportiu. Aquest últim, pot veure’s afectat per la qualitat de la dieta, la quantitat d’aliments ingerits i pel moment del seu consum (nutrient timming). Cal tenir en compte també la dieta posterior al partit, que té com a objectiu principal recuperar, com més aviat millor, les pèrdues i així poder estar en les millors condicions de cara al pròxim repte.
 

Tot i que no existeix una fórmula màgica, els principis bàsics de una dieta beneficiosa per a l’òptim rendiment i la bona salut es podrien resumir de la següent manera:
 

  • Consumir el suficient per cobrir les necessitats energètiques.
  • Beure el necessari per mantenir el nivell correcte d’hidratació.
  • Garantir que una elevada proporció d’aquesta energia provingui dels hidrats de carboni, sense oblidar el consum d’aliments variats que aportin també: proteïnes, vitamines i minerals. 
  • Triar el moment d’ingesta d’aliments i begudes adequat, de manera que ens proporcionin carbohidrats quan els necessitem, ja sigui per l’esforç o bé per la recuperació.
  • Anar amb molt de compte a l’hora de consumir complements alimentaris.

 

Cal tenir present que quan competim contra rivals amb condicions similars (forma física, motivació...) la diferència entre guanyar o perdre es mínima, es aquí on una estratègia nutricional pot decantar la balança cap al nostre costat.


Lectures 1491 lectures   Enviar article Envia
  • La Tafanera
  • Technorati
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter
  • Google




publicitat

giny

publicitat

giny



publicitat

giny

giny

giny

giny

giny

giny

giny

Fotografies

  • Escola Valls-Atlètic de Valls (derbi Tercera Catalana)

  • CF Godall-UE Valls (Segona Catalana)

  • CF Camarles-UD Jesus i Maria

  • Partit UE Segur-Batea

  • Reddis-Catllar (Primera Catalana)

  • Pobla de Mafumet-AE Prat (Tercera Divisió)

  • Ascens CD Morell a #3div5

  • Escola Valls-Atlètic de Valls (derbi Tercera Catalana)

  • Ascens UE Valls a Primera Catalana (1a part)

  • CF Cambrils-CE Hospitalet Infant (Segona Catalana)

  • Ascens CD Morell a #3div5

  • Pobla de Mafumet B-Joventut Bisbalenca

  • Morell-Santboià (Primera Catalana)

  • Pobla de Mafumet-AE Prat (Tercera Divisió)

  • CE Alcover-UE Valls

  • CD Morell-Lleida B (Primera Catalana)

  • La Floresta-UE Segur (Tercera Catalana)

  • Ascens CF Vila-seca

  • Partit UE Segur-Batea

  • UE Valls-CE Mataró (anada play-off ascens a #1cat2)

Més articles

Categories

Enllaços

Vídeos

giny

giny

giny

giny


Un projecte de:
Premsa comarcal


Amb la col·laboració de:
Fundació Lluís Carulla



Amb el suport de:
Generalitat de Catalunya