Set equips nous i nou supervivents: així serà la Lliga Elit 2025-26

Nou repte per a la UE Valls a la Lliga Elit: set rivals nous en una temporada d’altes revolucions

per Francesc Fàbregas Gaya

Lliga Elit

Set equips nous i només nou supervivents: així serà la Lliga Elit 2025-26
Set equips nous i només nou supervivents: així serà la Lliga Elit 2025-26
Segueix-nos al nostre nou compte de Twitter - @El_Travesser

La UE Valls afrontarà la temporada 2025-2026 a la Lliga Elit amb un escenari pràcticament remodelat: set equips nous sacsegen la categoria i eleven l’exigència competitiva. Amb històrics com el Prat o el Vilassar de Mar i pujants com la Cope o el Júpiter, la lliga promet emocions fortes. El conjunt de l’Alt Camp, que repetirà presència, ja coneix el mapa de rivals en el curs més imprevisible fins ara.

Amb l’oficialització dels ascensos, descensos i permanències, la Unió Esportiva Valls ja coneix la nova realitat competitiva que l’espera a la Lliga Elit, la màxima categoria del futbol català abans de la Tercera Federació. I el panorama és clar: set equips canvien el rostre d’una lliga cada cop més impredictible. Els vallencs, que encaren el seu segon any consecutiu a la categoria, hauran d’adaptar-se ràpidament a nous camps, nous estils i, sobretot, nous aspirants.

La configuració de la temporada vinent no només sacseja l’equilibri competitiu, sinó que reforça el caràcter de “pont” entre el futbol amateur i el futbol semiprofessional, que defineix la Lliga Elit. Entre els nouvinguts hi ha clubs amb passat a categories superiors i projectes emergents que han pujat com un coet.

Ascensos meteòrics i descendits amb fam de retorn
Des de la Tercera Federació arriben tres clubs amb noms de pes i ambició de recuperar el terreny perdut: el Prat, el Vilassar de Mar i el Sabadell B. Tots tres aporten bagatge, recursos i l’etiqueta de favorits. Seran, sens dubte, rocs de primera fila en el camí de qualsevol equip que vulgui fer-se un lloc a la zona alta.

Però si el descens castiga, l’ascens il·lusiona. Quatre equips arriben des de la Primera Catalana amb dinàmiques guanyadores. El Martinenc i l’Atlètic San Juan Montcada han estat líders sòlids als seus grups, mentre que el CF Ciudad Cooperativa —“la Cope”, per als amics del futbol santboià— encadena tres ascensos consecutius. Un cas insòlit: de Segona Catalana a Lliga Elit en només tres temporades.

El quart bitllet ha estat per al Júpiter, històric barceloní que ha sabut patir i vèncer al play-off final davant el FC Pirinaica. El club gris-i-grana torna a l’escena gran del futbol català amb ganes de reivindicar-se.

La UE Valls, entre els nou irreductibles que repeteixen
Nou equips conservaran la plaça a la Lliga Elit, configurant la base de la competició. A banda de la UE Valls, que va aconseguir la permanència amb solvència, també hi seran Horta, Rubí, Manlleu, Castelldefels, Vilafranca, San Mauro, la Pobla de Mafumet i l’Atlètic Sant Just.

Aquest últim, l’Atlètic Sant Just, va estar a un sol pas de fer història, però va caure a la final del play-off contra el Can Vidalet, deixant clar que vol repetir aspiracions aquest curs. També cal destacar el cas de la Pobla de Mafumet, que s’ha salvat gràcies a l’ascens del Girona B. Una plaça alliberada que permet als del Tarragonès continuar competint al màxim nivell català.

Segueix-nos al nostre nou compte de Twitter - @El_Travesser