Juan Francisco Muñoz: “Cal estabilitat a la delegació de Tarragona, i per això he format un equip jove i compromès”
El Travesser entrevista al nou delegat de la Federació Catlaana de Futbol a Tarragona

Com entra al nou càrrec de delegat de la FCF a Tarragona?
Vaig entrar al càrrec perquè Jose Cosano va dimitir i em van trucar des de Barcelona per si volia fer de Delegat per l’etapa que queda.
Amb quina predisposició entres?
Fins ara era subdelegat i crec que és el moment d’entrar. Em veig capacitat i m’agrada començar en aquesta etapa.
Ets una persona vinculada al món del futbol. És un repte?
Sí. M’he considerat un jugador de poble jugant amb diferents clubs de la demarcació. Vaig jugar sempre a regional, vaig acabar de jugador a la Pobla i he acabat de directiu també a la Pobla de Mafumet.
Ets un perfil molt diferent al teu antecessor? Et pot ajudar alhora d’ocupar aquesta responsabilitat?
Crec que sí. Està clar que Cosano era una part més política i jo soc més una persona de futbol. He fet un grup de gent de futbol i gent jove que està vinculada al món del futbol. Crec que aquesta és la tònica que hi ha d’haver a la delegació de Tarragona.
Quin equip t’acompanya?
He fet un equip amb quatre subdelegats, dos homes i dues dones. Es tracta de gent del món del futbol i implicada. L’equip el forma Borja Abenia, persona que ha estat jugador d’equips com el Morell, Reus Deportiu, el Novelda, Rapitenca, Teruel o Badalona, Fernando Gallana, exjugador de la Pobla, Constantí i Perafort i entrenador en clubs com Pobla, Constantí, Tecnifutbol Salou i Tarragona i AEAV Els Pallaresos i coordinador de futbol a la Pobla de Mafumet, Beatriz Hurtado, empresaria, col·laboradora de l’Agència soccer Dreams Grup, jugadora del Tarragona FC, i que ja va estar com a subdelegada a la FCF on va crear un grup propi a Tarragona de benjamines i alevines i que ara torna per seguir contribuint al futbol tarragoní i Ariadna Cuadrado, que va començar a jugar a futbol sala a Murcia, i en acabar INEF va tornar a Tarragona, on va jugar a futbol 7 al FC Cambrils i que també ha ocupat càrrec d’entrenadora i coordinació de l’estructura femenina del FC Cambrils i UCF Cambrils.
Amb la situació que viu la FCF els últims dos anys és el millor moment per posar-se al capdavant d’una delegació?
Jo crec que sí. És una aposta del president Joan Soteras i del secretari general. Ells han apostat per una continuïtat de persones que havia dins l’estructura. Tinc la seva confiança.
Quins reptes es marca com a nou delegat?
Vull estar pels equips de Tarragona, que vegin que si hi ha algun problema sempre estic aquí a la seva disposició i crec que la meva etapa ha de ser això, que quan passi alguna cosa que la gent de la Federació estigui al costat dels clubs. S’aconsegueix amb el grup de gent que he fet. Són gent jove, que està activa, que sempre està disponible, que sap com va el futbol i el futbol femení.
Quina ha estat l’evolució del futbol a Tarragona els últims anys?
Aquesta temporada seguirem amb la tendència ascendent en nombre de llicències. La passada temporada va ser de 19.250 i crec que enguany fregarem les 20.000. Aquesta temporada tenim 497 equips de futbol 11, 591 de futbol 7 i 250 de futbol sala, aconseguint un rècord. Cal tenir en compte que la pròxima temporada 26/27 hi haurà dos grups de primera divisió juvenil a Tarragona, una reivindicació històrica i que al final es farà. Està clar que hi ha un augment creixent de futbol femení a Tarragona. La temporada 21/22 hi havia 60 equips competint i la passada temporada hi havia 120 equips. Aquesta temporada han arrencat amb un total de 142 equips en competició, és un augment considerable. El futbol femení està creixent i es nota. Per això hem de posar gent entesa i confio amb les dues subdelegades.
Com ha estat la presa de contacte amb els clubs aquestes primeres setmanes?
La veritat és que bastant bé. Estic anant a bastant camps de la demarcació i la presa de contacte és bona perquè ja em coneixen i per ara la valoració és positiva. Hi ha hagut pocs incidents aquest inici de temporada. Crec que els clubs s’han professionalitzant molt.
Darrerament, hi ha hagut les dimissions de Toni Nieto, Aniceto Galván, i després José Cosano... No cal una estabilitat a la delegació de Tarragona?
Crec que sí. Ells van dimitir per qüestions personals i no tinc res en contra perquè vaig estar molt bé amb ells. Sí que és veritat que cal una certa estabilització i és el que pretenc, i per això he fet un grup totalment diferent, amb gent que està posada dins del futbol actualment i gent que no està intoxicada i que només busca treballar pel futbol tarragoní.
Cosano quan es va acomiadar del càrrec va fer declaracions afirmant que la Federació Catalana de Futbol actua de forma anacrònica. Hi està d’acord?
Sempre dic que hi ha coses que es poden canviar, no dic que no però hi ha una estructura i les decisions s’han d’acceptar. Hi ha coses que es decideixen que afecta a tota Catalunya i no només a una delegació en concret. Crec que la Federació s’està professionalitzant i crec que ha de ser així perquè és el que toca.
Era el subdelegat de Cosano. Seguirà la mateixa línia o mostrarà estil diferenciat?
Està clar que soc d’una altra manera de treballar i amb la forma de treballar crec que arribarem a més clubs. Soc d’una manera que soc més propera, estar als camps, amb els presidents. Em coneixen molt i soc una persona sociable i que es pot parlar amb mi. Buscarem aportar solucions i l’abans possible.
Els grans clubs de la demarcació han de tenir el mateix acompanyament que els més modestos?
Sí. Per a mi ha de tenir la mateixa relació amb el president del Reus FC Reddis que el de l’Espluga de Francolí. Està clar que hi ha clubs que tenen més estructura i equips en categories més altes però la relació amb la Federació ha de ser la mateixa i que se sentin a prop nostre.
Com veu els dos representants a la Lliga Elit?
Crec que la UE Valls té un bon equip i competirà bastant bé. La Pobla de Mafumet no ha començat molt bé, però crec i espero que es recuperi. Els dos equips hauran de lluitar fort en una categoria que sempre hem dit que és una Tercera Federació en coberta. És molt competitiva. Els equips de Barcelona sempre tenen més opcions d’escollir de jugadors que aquí, però crec que competiran bé igual que Catllar i camp Joliu a Primera Catalana.
Vostè que ha estat directiu de la Pobla (filial del Nàstic) Intentarà refer ponts amb el Nàstic ara que és delegat federatiu? O és una situació difícilment reconduïble aquest trencament Nàstic-Federació?
He estat directiu de la Pobla de Mafumet i tinc una relació afable amb Lluís Fàbregas, president del Nàstic de Tarragona. Ens coneixem de fa molts anys. No vull entrar en aquests problemes interns i institucionals entre president del Nàstic i president de la Federació Catalana de Futbol i en aquest intercanvi de declaracions que han fet. Jo vinc a ser enllaç entre Federació Catalana de Futbol i clubs de Tarragona. No vull entrar en aquesta disputa. Jo sempre he estat del Nàstic i vull el millor pel Nàstic. Jo sempre que pugui aniré al Nou Estadi a veure el Nàstic. Pel bé del futbol català crec que seria bo que el Nàstic tingués una bona relació amb la Federació Catalana de Futbol perquè al final crec que acaba interessant a les dues parts.
